Skip links

ZWARTE PIET HELPDESK & SHOWCASE @ KETI KOTI 2012

PERSBERICHT:
ZWARTE PIET HELPDESK & SHOWCASE @ KETI KOTI 2012

Op zondag 1 juli a.s. zal er op het Keti Koti festival van 14:00-21:00 een Zwarte Piet helpdesk aanwezig zijn om alle vragen rondom de figuur Zwarte Piet te beantwoorden. Deze wordt bemand door historici en diverse experts.

Waar in 2011 de nadruk lag op bewustwording wordt in 2012 de focus gelegd op het versterken van de weerbaarheid. Hoe verweer je je tegen de sociale druk om geen discussie te beginnen? En wat is de beste manier om een dialoog aan te gaan met vrienden, buren en collega’s? De helpdesk in het Oosterpark is er deze dag voor deze en al je andere vragen. Naast vragen en folders kun je er ook terecht voor de Zwarte Piet tijdlijn die vorig jaar in het MC theater werd gepresenteerd.

Om 17.00 start de showcase “Spreek en laat je horen” in de Boni-Tula tent. Kom genieten en laat je inspireren door poëzie en muziek van Diana Ozon, Gikkels, MC Lazy, Earl Longwood, Esperanzah, Shishani, Kno´Ledge Cesare en T. Martinus.

Net als vorig jaar is 1 juli voor “Zwarte Piet is Racisme” de start van een landelijke campagne. Je komt ons weer tegen op kunstmarkten, festivals en evenementen in het hele land gedurende de zomer. Daarnaast is de T-shirt lijn uitgebreid zoals te zien is op onze website: http://zwartepietisracisme.tumblr.com/tshirts

Dus houd onze Facebook pagina en onze Tumblr in de gaten voor updates!

Activiteiten Keti Koti 2012:
 Zwarte Piet Helpdesk (14:00-21:00)
 Showcase in Boni-Tula Oso (17.00-17.30 en 18.45-19.30)
 Zwarte Piet is Racisme shirts sprayen
 Inschrijving Sinterklaasfeest zonder Zwarte Piet in Bijlmer Parktheater op 05/12

De helpdesk is een samenwerking van Keti Koti** en Zwart Van Roet*.
*Zwart van Roet organiseert Exposities, culturele evenementen en activiteiten. Om op een andere manier het gesprek aan te gaan over de figuur zwarte piet. http://zwartvanroet.tumblr.com/
**Keti Koti is een herdenkings- en bevrijdingsfestival van Stichting NiNsee